KONDENSATOR
Do częściej spotykanych niedomagań kondensatora można zaliczyć: upływ prądu przez izolację kondensatora, przebicie izolacji lub przerwę w przewodzie kondensatora. Gdy silnik przerywa i grzeje się, a niekiedy występują również wystrzały w tłumiku, natomiast oczyszczenie styczek przerywacza nie daje wyników, świadczy to o upływie prądu przez izolację kondensatora. Gdy silnika nie można uruchomić lub uruchomiony nagle zatrzymuje się i brak jest prądu w obwodzie wysokiego napięcia, przyczyną niedomagania może być przebicie izolacji lub przerwa w przewodzie kondensatora.
W celu sprawdzenia kondensatora należy odłączyć jego przewód od kadłuba rozdzielacza zapłonu i połączyć go z przewodem wyśokiego napięcia cewki zapłonowej. Następnie trzeba włączyć zapłon i kilkakrotnie rozewrzeć ręcznie styki przerywacza, po czym zbliżyć końcówkę przewodu kondensatora do jego osłony. Przeskoczenie wyraźnej iskry świadczy o tym, że kondensator jest sprawny. Uszkodzony kondensator należy wymienić na nowy.