Elementy zawieszenia
Elementy zawieszenia Hydroelastic spełniają jednocześnie zadania elementów sprężystych i tłumiących drgania. Efekt ten uzyskuje się dzięki wykorzystaniu własności gumy, z której zbudowany jest element Hydroelastic, oraz tłumienia cieczy (zwykle jest to mieszanina wody i spirytusu) przepływającej przez otworki przepustowe. Na rys. 16.17 a przedstawiono schematycznie przekrój elementu i jego działanie, a na rys. 16.17 b — sposób zainstalowania elementów w podwoziu.
Połączenie parami elementów znajdujących się po prawej i lewej stronie pojazdu sprawia, że w przypadku najechania kolami jednej osi na
nierówność drogi ugięcie elementów związanych z tą osią powoduje przepompowanie cieczy do elementów znajdujących się przy drugiej osi. Dzięki temu jednocześnie unoszą się przednia i tylna część nadwozia, niezależnie od tego, która oś najechała na nierówność.
Elementy Hydroelastic są znacznie mniejsze od elementów pneumatycznych, cechuje je duża trwałość i nie wymagają obsługi.