Badanie kondensatora
Biorąc pod uwagę możliwe niedomaganie kondensatora przeprowadza się następujące badania:
sprawdzenie jego zamocowania,
sprawdzenie prawidłowości połączenia przewodu wyjściowego,
pomiar pojemności,
próbę izolacji okładzin.
Do badania kondensatora zamontowanego w samochodzie może być stosowany próbnik kondensatorów, typ PK-1, produkcji krajowej (rys. 14.5). Zakres badań tym próbnikiem obejmuje:
pomiar pojemności,
badanie oporności szeregowej,
próbę izolacji.
Próbnik wykonany jest w kształcie kasety, w której na ścianie czołowej jest umieszczona podziałówka z trzema zakresami pomiarów:
z podziałką 0-f-l uP, do pomiarów pojemności kondensatorów,
w kolorze czerwonym z napisem „dobra" i zielonym z napisem „zła", do pomiarów oporności szeregowej,
w kolorze czerwonym z napisem „dobra" i zielonym z napisem „zła", do próby izolacji.
Próbnik jest zasilany z zewnętrznego źródła prądu. Kondensator łączy się z próbnikiem przewodami wg instrukcji. Sterując odpowiednimi pokrętłami przeprowadza się pomiary i wyniki odczytuje na jednej z trzech podziałówek. Podczas pomiaru pojemności kondensatora wskazania powinny zawierać się w granicach 0,18-7-0,25 u.F.