Świece zapłonowe krajowe i zagraniczne
Do silnika M-20 stosuje się świece o gwincie 18 mm i wartości cieplnej 175 (wg skali BOSCH), odstęp elektrod powinien wynosić 0,6-^0,7 mm. Do silnika S 21 należy używać świec o gwincie 14 mm i wartości cieplnej 225-240, odstęp elektrod 0,5H-0,6 mm.
Gdy świece pracują prawidłowo, barwa izolatora powinna być jasnobrązowa. Barwa biała lub jasnoszara świadczy o zbyt małej wartości cieplnej świecy lub o pracy silnika na ubogiej mieszance. Gdy izolator pokryty jest suchą sadzą, świadczy to o tym, że świeca ma zbyt dużą wartość cieplną lub silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance. Odstęp elektrod świecy mierzy się specjalnym szczelinomierzom (rys. 2.59), znajdującym się w komplecie narzędzi.
Co kilka tysięcy kilometrów świece wykręcić i oczyścić wewnątrz. W warunkach warsztatowych świece czyści się przez piaskowanie, zaś w warunkach prymitywnych zupełnie wystarcza wypłukanie benzyną ekstrakcyjną lub płynem TRI, a następnie wyskrobanie nagaru szczotką drucianą lub drewienkiem i powtórne wypłukanie.
Normalny okres czasu pracy świecy zapłonowej wynosi 15 000 km przebiegu. Po tym okresie, bez względu na ich wygląd zewnętrzny, należy świece wymienić na nowe. Wszelkie sposoby regeneracji świec w zasadzie zawodzą i nie należy ich stosować.