Zawieszenie silnika
Silnik jest zawieszony elastycznie w ramie samochodu lub nadwoziu samonośnym. Elastyczne zawieszenie silnika ogranicza przenoszenie się drgań i wstrząsów od silnika na kadłub nadwozia lub odwrotnie. Ela-
styczne złącza umożliwiają jednak niewielki ruch silnika względem elementów nośnych, co jest konieczne z tego względu, aby drgania silnika nie przenosiły się na podwozie i nadwozie.
Silnik lub cały zespół napędowy jest zawieszony zwykle za pomocą różnego rodzaju przegubów z elastycznymi wkładkami (rys. 4.17 i 4.18) w trzech, a rzadziej w czterech punktach. Unieruchomienie silnika w większej liczbie punktów mogłoby wywołać naprężenie w elementach obudowy silnika, a głównie w kadłubie.
Złącze elastyczne składa się na ogół ze śruby i poduszki gumowej. Śruba jest przewleczona przez otwory wsporników elementu nośnego i silnika, a między oboma wspornikami jest umieszczona poduszka gumowa. Niekiedy elementy zawieszenia mają sztywne lub elastyczne zderzaki, które ograniczają maksymalne odkształcenia właściwych elementów elastycznych.