Zawieszenie przednie i tylne układu jezdnego
Nierówności drogi, po której porusza się pojazd mechaniczny powodują jego drgania ujemnie wpływające na pasażerów. Zadaniem zawieszenia jest złagodzenie wstrząsów pochodzących od nierówności drogi lub zmiana częstotliwości otrzymywanych impulsów na drgania nie sprawiające przykrego wrażenia na pasażerach.
Drgania samochodu można podzielić na drgania pionowe, chybotanie i galopowanie. Drgania te mogą występować oddzielnie lub łącznie, zależnie od warunków drogowych.
Do elementów łagodzących drgania w samochodach Warszawa zaliczamy resory: piórowe, sprężynowe oraz amortyzatory dźwigniowe i teleskopowe.
Zawieszenie przednie typu niezależnego stanowi zespół zamontowany do podłużnie ramy podsilnikowej. Składa się z dwóch wahaczy poprzecznych nierównej długości, połączonych przegubowo z pionowym ramieniem (łącznikiem wahaczy). Dolny i górny wahacz każdego koła zamocowany jest przegubowo do poprzeczki przedniego zawieszenia. Połączenia przegubowe wahaczy wykonane są jako wymienne sworznie i tulejki gwintowane. Zwrotnice kół osadzone są na sworzniu obrotowo w tulejkach brązowych.
Elementami resorującymi są śrubowe sprężyny cylindryczne, w których umieszczone są amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania; zadaniem ich jest tłumienie pionowych drgań przednich kół.
W celu zmniejszenia przechyłu i bocznego kołysania samochodu na zakrętach zastosowano poprzeczny stabilizator, zamocowany do podłużnie ramy i poprzez pionowe cięgła do dolnych wahaczy.
Drążki kierownicze połączone są przegubami kulowymi z dźwigniami zwrotnic, dźwignią mechanizmu kierowniczego i dźwignią pośrednią zamocowaną na wsporniku przykręconym do poprzeczki przedniego zawieszenia.
Na czopach zwrotnic osadzone są piasty przednich kół. Do zwrotnic przykręcone są tarcze hamulcowe ze szczękami, a do piast bębny hamulcowe. W celu zapewnienia możliwości regulacji ustawienia kół, w górnym przegubie łącznika wahaczy zastosowano gwintowany sworzeń mimośrodowy.
Zawieszenie tylne samochodu składa się z dwóch podłużnych resorów piórowych oraz dwóch dźwigniowych amortyzatorów hydraulicznych podwójnego działania. Przedni koniec resoru zamocowany jest do wspornika przynitowanego do ramy, tylny zaś łączy się ze wspornikiem nadwozia przez wieszak.
W ucha resoru wciśnięte są i zawalcowanie cienkościenne tulejki stalowe. Ucho resoru połączone jest ze wspornikiem przez sworzeń mocowany nakrętką i dwie tulejki gumowe. Do części środkowej resoru przykręcona jest obudowa tylnego mostu za pomocą dwóch strzemion z nakrętkami i nakładki stalowej resoru.
Amortyzatory przykręcone są śrubami do wsporników nadwozia i połączone łącznikiem amortyzatora z nakładką mocowania resoru poprzez poduszki gumowe łącznika amortyzatora. Tylne zawieszenie samochodów FSO Warszawa pokazano na rysunku 2.33.