WARUNKI TECHNICZNE OBRÓBKI WAŁKÓW ROZRZĄDCZYCH
Przy obróbce wałków rozrządczych należy zapewnić spełnienie następujących warunków technicznych:
a)dokładność średnic oporowych czopów wałków wg 2 klasy;
b)stożkowość i owalność tych czopów nie większą zwykle niż 0,01 0,02 mm;
c)tolerancje średnic walcowych odcinków powierzchni krzywek w granicach 0,04 ~ 0,05 mm;
d)tolerancje kątowego przesunięcia krzywek w granicach 1 2° dla silników do samochodów i 2 4° dla silników do ciągników;
e)tolerancje wysokości krzywki 0,1 0,12 mm;
f)bicie środkowych czopów względem czopów skrajnych nie przekraczające 0,015 0,04 mm;
g)odchyłki od założonego profilu krzywek w granicach 0,02 4* 0,05 mm;
h)bicie czoła kołnierza do osadzenia zębatego względem czopów oporowych nie przekraczające 0,010,02 mm;
i)gładkość powierzchni czopów i krzywek nie niżej 8 klasy dla silników do ciągników i nie niżej 9 klasy dla silników do samochodów.
Twardość powierzchni hartowanych czopów i krzywek wynosi zwykle 54- 62 HRC.