Rozmieszczenie bagażu i narzędzi w samochodzie
Bagażnik w Warszawie 223 i 224 jest pojemny i w zupełności wystarcza do przewiezienia w normalnych warunkach dość dużych bagaży. Kiedy jednak chcemy wyjechać na dłuższą wycieczkę lub na kemping, zwłaszcza zagraniczny, wtedy okazuje się, że normalne pomieszczenie bagażnika jest niewystarczające. W tym przypadku trzeba zaopatrzyć się w bagażnik dachowy.
Przy kupnie bagażnika należy zwrócić uwagę na jego konstrukcję. Bagażnik musi być przede wszystkim mocny, lekki i łatwy w montowaniu na dachu nadwozia. Najpraktyczniejszy jest bagażnik z nóżkami, które bezpośrednio opierają się o rynienki dachowe. Bagażniki z nóżkami, które stykają się bezpośrednio z dachem lub bagażniki mające tylko obramowanie, a bagaż leży bezpośrednio na dachu (poza wykonaniem fabrycznym na Warszawie kombi i taxi) są niewskazane, gdyż wywołują trwałe odkształcenia powierzchni dachu i niszczą lakier nadwozia.
Na dobrze przymocowanym bagażniku można przewozić do 40 kg ładunku. Ładunek na bagażniku musi być ułożony możliwie płasko i bardzo mocno przywiązany, a dla ochrony przed deszczem jeszcze owinięty w plandekę lub plastik. Jest to szczególnie ważne, gdyż szybka jazda lub podmuchy wiatru mogą spowodować zrzucenie bagażu.
Ponadto należy pamiętać, że w miarę wzrostu prędkości powstają duże opory powietrza, co wpływa na zmniejszenie dynamiki samochodu i powoduje zwiększone zużycie paliwa średnio o 1-5-1,5 1/100 km. Należy również liczyć się ze zmniejszeniem prędkości maksymalnej o około 15 km/h oraz z pogorszeniem się stateczności ruchu pojazdu na zakrętach i przy podmuchach wiatru bocznego.
Przy przewożeniu ładunku w bagażniku należy pamiętać, aby nie ładować twardych i ostrych przedmiotów we wnękę błotnika po drugiej stronie koła zapasowego. Takie przedmioty z reguły wygniatają blachę błotnika na zewnątrz w postaci małych wypukłości, co powoduje odpryski lakieru, a następnie rdzewienie w tych miejscach nadwozia.
W samochodach, w których przewozi się dużo bagażu, może się zdarzyć, że potrzebne narzędzia leżą na podłodze bagażnika (z reguły). Wówczas kłopotliwe jest wyjęcie narzędzi, ponieważ trzeba przed tym opróżnić bagażnik. Chcąc tego uniknąć można do przewozu narzędzi wykorzystać przestrzeń pod tylnym siedzeniem. Dobrze jest wykonać pokrowce na pompkę powietrza i podnośnik, a ponadto na podłogę pod siedzeniem położyć stary dywan, aby wyeliminować ewentualne stuki. Poza narzędziami można tam przewozić dodatkowe wyposażenie, tzn. linkę holowniczą, apteczkę, pasek klinowy, pudełko z częściami zapasowymi oraz fartuch i kawałek plastiku (ok. 2X1 m), który jest potrzebny do ew. rozłożenia pod samochodem w czasie doraźnej naprawy.
Schowek w tablicy rozdzielczej można wykorzystać na podręczne drobiazgi, jak latarka elektryczna, wkrętaki i cęgi płaskie, ewentualnie na dokumenty, jak książka gwarancyjna, instrukcja obsługi itp.
Na półce pod tylnym oknem nie zaleca się przewozić dużych przedmiotów, gdyż mogą zasłonić widok do tyłu, co w znacznym stopniu utrudnia prowadzenie samochodu.