A A A

Przyczepki boczne

Przyczepki boczne. Przy- czepki boczne najczęściej stosuje się do motocykli z silnikami o pojemności ponad 250 cm3. Przyczepka budowana jest zwykle na specjalnej ramie (rys. 27.12) mocowanej do ramy motocykla. Na ramie tej może być osadzony kosz z fo­telem dla pasażera lub platforma o innym przeznaczeniu. Rama przyczepki wsparta jest na trzecim kole, osłoniętym błotnikiem. Na błotniku umieszcza się lampy połączone z instalacją elektryczną motocykla. Aby motocykl z przyczepką boczną odznaczał się dobrą kierowal­nością, przyczepka powinna być odpowiednio ustawiona w stosunku do moto­cykla. Koła motocykla i przyczepki muszą być zbieżne (podobnie jak koła kierowane samochodu) oraz pochylone. Prawidłowe ustawienie kół moto­cykla i przyczepki przedstawiono na rys. 27.13.