Obsługa i bieżące naprawy
W czasie produkcji samochodów Warszawa, Fabryka Samochodów Osobowych wprowadziła zmiany w zasadach obsługi technicznej. Zmiany dotyczyły zagadnień technicznych, jak również spraw formalnych.
Okres eksploatacji samochodu od momentu kupna nowego samochodu do pierwszej naprawy głównej można podzielić na trzy etapy:
docieranie samochodu do 3000 km przebiegu,
przebieg w czasie trwania gwarancji do 15 000 km przebiegu,
przebieg po okresie gwarancji do pierwszej naprawy głównej. Samochody Warszawa, eksploatowane w chwili obecnej, mają dwa
rodzaje instrukcji obsługi, różniące się między innymi informacjami na temat obsługi technicznej.
Zmiana wprowadzona w 1967 r. podyktowana była potrzebą uwzględnienia zasad prawnych odnośnie gwarancji, wniosków, jakie nasunęły się w czasie załatwiania spraw reklamacyjnych, jak również postulatów zgłaszanych przez stacje obsługi i Centralę Technicz-no-Handlową „Motozbyt". Należy podkreślić właściwą postawę użytkowników samochodów Warszawa, którzy dzieląc się swymi uwagami z FSO przyczynili się również do wprowadzenia zmian w zasadach obsługi technicznej.
Wprowadzone zmiany dotyczą okresu docierania i dalszej eksploatacji. Do połowy 1967 r. w okresie docierania samochodu użytkownik obowiązany był wykonać w autoryzowanych stacjach obsługi następujące obsługi techniczne:
OTD-1 po przebiegu 500 ±50 km,
OTD-2 po przebiegu 1000 ±50 km,
OT-1 po przebiegu 3000 ±200 km.
Obsługi OTD-1 i OTD-2 są obsługami jednorazowymi i obowiązują tylko w okresie docierania. Obsługa OT-1 jest obsługą okresową i powtarza się co 3000 km.
Po zmianie, w okresie docierania jako obowiązujące są następujące obsługi techniczne:
OTD-1 po przebiegu 500 ± 100 km,
OTD-2 po przebiegu 2800 ±200 km.
Ograniczono zakres obsług technicznych dzięki wprowadzeniu na rynek przez CPN olejów i smarów o wyższej jakości oraz wprowadzanym zmianom w procesie technologicznym produkcji. Zasada wykonywania OTD-1 i OTD-2 w autoryzowanych stacjach obsługi pozostała jako obowiązująca.
Podane wyjaśnienie należy traktować tylko jako informację dla zainteresowanych zmianami wprowadzonymi przez producenta, ponieważ w chwili obecnej żaden samochód z tego okresu nie ma ważnej gwarancji.