Docieranie i próby zespołów
Zmontowane na poszczególnych liniach montażowych zespoły i podzespoły są sprawdzane przez pracowników kontroli jakości. Jednak nawet całkowita zgodność montażu z warunkami technicznymi nie zapewnia takich warunków współpracy poszczególnych części, jakie pojawiają się dopiero po pewnym okresie eksploatacji. Mimo dokładnej obróbki naprawianych części, starannego i czystego ich montażu bezpośrednio po zmontowaniu zespołu chropowatość współpracujących powierzchni jest większa niż po pewnym okresie pracy. Inne są więc pasowania współpracujących części, większe opory towarzyszą ich wzajemnemu przesuwaniu się i więcej wywiązuje się przy tym ciepła. Ten początkowy okres pracy zespołu nazywamy okresem docierania. Warunki, w jakich zespół pracuje w okresie docierania, mają decydujący wpływ na jego trwałość. Dlatego niektóre zespoły (np. silnik) po naprawie poddawane są wstępnemu docieraniu w zakładach naprawczych. Dalsze docieranie tych zespołów zachodzi w początkowym okresie eksploatacji naprawianego samochodu. W okresie docierania zasady użytkowania pojazdu naprawionego są takie same jak w przypadku pojazdu nowego. W okresie tym należy więc ściśle przestrzegać zaleceń podanych w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu.