Zbiornik i przewody paliwa
Zbiornik paliwa i przewody paliwa wchodzą w skład układu zasilania. W samochodach FSO Warszawa 223 i 224 zbiornik paliwa, przewody paliwa (z wyjątkiem rurki paliwa pompa — gaźnik), pompa paliwa są identyczne i w związku z tym istnieje całkowita współzamienność tych części. Ogólny układ, zbiornik i przewody paliwa pokazano na rysunku 2.12.
W czasie eksploatacji samochodu należy zwracać szczególną uwagę na szczelność zbiornika oraz połączeń przewodów. Uszkodzenia poszczególnych elementów mogą być typu:
mechanicznego — wszelkiego rodzaju uderzenia, przecięcia, powstałe wskutek najechania na ostre wystające przedmioty;
powstałe w wyniku działania korozji.
Niezależnie od powyższych uszkodzeń może nastąpić zanieczyszczenie zbiornika wewnątrz, szczególnie w takich przypadkach, gdy benzynę do zbiornika nalewa się z kanistrów o nieodpowiednim stanie technicznym. Ponadto z powodu różnych nieszczelności może w zbiorniku paliwa gromadzić się woda, której obecność w okresie zimowym powoduje trudności w rozruchu lub przerwy w dopływie paliwa w czasie jazdy. Dlatego też zaleca się przed zimą wypłukać starannie zbiornik i przewody.
Na dnie zbiornika znajduje się śruba spustowa. Po spuszczeniu paliwa ze zbiornika, odłącza się elastyczny przewód od pompy paliwa. Do końcówki przewodu wtłacza się około 0,5 1 spirytusu denaturowanego. Do wtłoczenia spirytusu można użyć gruszki gumowej. Następnie przedmuchać sprężonym powietrzem. W czasie płukania zbiornika należy w miarę możliwości kołysać nadwoziem samochodu w kierunku poprzecznym. Jeżeli spuszczony spirytus denaturowany nadal zawiera zanieczyszczenia, wlać dodatkową porcję spirytusu i powtórnie przepłukać zbiornik.
Zbiornik dokładnie opróżnić ze spirytusu i ewentualnie wraz z przewodami przepłukać benzyną. Sprawdzić pod płytą podłogową, czy metalowe przewody paliwa nie są uszkodzone i dobrze przymocowane zaciskami blaszanymi w miejscach ich mocowania. Na zakończenie należy sprawdzić drożność przewodu odpowietrzającego zbiornik i jego zamocowania.