Resory sprężynowe
Stosowane są w przednim zawieszeniu wszystkich samochodów FSO Warszawa. Długość sprężyn w stanie swobodnym wynosi 325 mm. Sprężyny można sprawdzić w samochodzie bez obciążenia przez pomiar odległości osi sworzni dolnego wahacza od poziomej nawierzchni (odległość od osi sworznia przy poprzeczce przedniego zawieszenia i przy łączniku wahaczy). Następnie należy obliczyć różnicę zmierzonych odległości między nawierzchnią a sworzniami dolnego wahacza z jednej strony. Identyczne pomiary wykonać dla wahacza dolnego drugiej strony i obliczyć różnicę odległości. Obliczone wielkości różnic dla prawego i lewego wahacza porównać ze sobą. Różnica między
nimi nie powinna przekraczać 10 mm.
Podobnie jak resory piórowe, sprężyny są podzielone na dwie grupy selekcyjne. Jako kryterium podziału na grupy przyjęto wielkość siły potrzebnej do ugięcia sprężyny do długości 213 mm. Grupa I sprężyn oznaczona jest jednym wycięciem na końcu zwoju i białą farbą na środkowym zwoju. Grupa TI sprężyn oznaczona jest dwoma wycinkami na końcu zwoju i farbą niebieską na środkowym zwoju.
Każda para sprężyn dobrana do montażu powinna należeć do tej samej grupy. W razie braku takiej pary silniejsza (grupa II) sprężyna powinna być ustawiona z lewej strony samochodu, a słabsza (grupa I) z prawej. Podane tu wiadomości powinny ułatwić użytkownikom zakup części potrzebnych do napraw bieżących, jak również umożliwią wyciągnięcie wniosków co do stanu technicznego poszczególnych części, podzespołów lub zespołów.
Przednie i tylne zawieszenie należy obsługiwać zgodnie z planem obsługi technicznej.
W przypadku podjęcia decyzji naprawy przedniego zawieszenia we własnym zakresie, należy uprzednio zapoznać się z książką pt. „Naprawa samochodów Warszawa", gdyż demontaż i montaż przedniego lub tylnego zawieszenia w razie braku odpowiedniego przygotowania fachowego, znajomości technologii prac i bez zastosowania odpowicdnich narzędzi specjalnych może być niebezpieczny i doprowadzić do wypadku. W związku z tym zaleca się tego typu prace zlecić stacji obsługi.