Obróbka baz pomocniczych
Czoła frezuje się przed nakiełkowaniem wałków, w celu usunięcia skosów kuźniczych, nierówności i innych usterek na czołach wałków. Zapewnia to prawidłową pracę nawiertaków na początku wiercenia, gdyż czoła wałka są wtedy równe i prostopadłe względem kierunku posuwu nawiertaka. W wyniku tej operacji otrzymuje się dokładność długości wałka wg 5 klasy.
W produkcji masowej do frezowania czół wałków stosowane są jednostronne frezarki poziome, dwustronne frezarki podłużne lub dwustronne frezarki bębnowe o działaniu ciągłym (np. typu 6A07). Na obrabiarkach dwóch ostatnich rodzajów frezuje się jednocześnie oba końce wałka. Wałki bazuje się w tej operacji wg dwóch skrajnych oporowych czopów, za pomocą których ustawia się wałek na dwóch pryzmach i dociska z góry płytkami.
W kierunku osiowym wałek ustawia się wg wewnętrznego czoła kołnierza lub według czoła jednej z krzywek.
Po przefrezowaniu czół wałka nawierca się odpowiednie nakiełki. W fabrykach samochodów i ciągników do nawiercania nakiełków w wałkach stosuje się specjalne dwustronne obrabiarki. Wałki bazuje się zwykle na czopach skrajnych i na jednym z obrabianych czół wałka.
W szeregu zakładów przy jednym ustawieniu frezuje się czoła i nawierca nakiełki wykorzystując do tego celu półautomaty do frezowania i nakiełkowania typu FC1 i FC2.